Adios latinoamericano y hola Holanda - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van thomasvdv - WaarBenJij.nu Adios latinoamericano y hola Holanda - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van thomasvdv - WaarBenJij.nu

Adios latinoamericano y hola Holanda

Door: Thomas

06 Augustus 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Adios latinoamericano y hola Holanda

Maandag 15-7:
Córdoba, de tweede grootste stad van Argentinië zal me altijd bij blijven, niet omdat we het daar zo geweldig was, maar omdat we deze stad van 2500m hoog hebben bekeken. Skydiven.. amazing.. het was echt zo vet, Renée en ik om de beurt uit het vliegtuigje springen met een gids, een vrije val van zo'n 15 seconden om nooit te vergeten. Daarna nog even met de parachute rondvliegen om vervolgens rustig met onze voetjes weer aan de grond te komen. Dit is echt een must do in je leven als je antibang bent voor hoogtes (Renée had me overgehaald om dit te doen, maar heb er dus zeker geen spijt van). Verder was het als een Spaanse grote stad, niet veel bijzonders, maar wel leuk om even rond te lopen. Dit geldt ook voor de rest van de steden waar we in Argentinië en Uruguay zijn geweest: Rosario, Montevideo en Buenos Aires. Rosario was wat mooier dan Córdoba, Montevideo is de Uruguayaanse hoofdstad, mooie gebouwtjes, theaters en kerken overal waar je loopt, dus ook niks mis mee, maar onze eindbestemming Buenos Aires spande de kroon.

Vrijdag 26-7
Buenos Aires, daar is werkelijk waar helemaal niks mis mee. Tango, voetbal, steak en het nachtleven is ingebakken in het leven van elke burger van deze massieve stad. Wat hebben we hier allemaal gedaan en gezien.. Tja, heel veel, we zijn er dan ook meer dan 10 nachten geweest, maar dan ook letterlijk nachten. Met een beetje geluk zie je het daglicht als je terug komt van de club en slaap je overdag. Natuurlijk is dit allemaal een beetje overdreven en hebben we ook van de cultuur van Buenos Aires mogen genieten. We hebben goede steak gegeten (terwijl ik daar helemaal geen fan van ben was hier ook wederom helemaal niks mis mee), hebben een tango lesje meegepakt, zijn naar een tango show geweest, zijn we de verschillende wijken afgegaan om de verschillen te zien tussen rijk en arm. De ene wijk is decadent met chique kledingwinkels en dure restaurantjes, terwijl ze in de andere wijk de hele week tango dansen op straat tussen de gekleurde huisjes en zondags naar de voetbalwedstrijd van Boca Juniors gaan. 's Weekends is het leuk om naar de kraampjes op straat te gaan in verschillende wijken waar ze van alles verkopen. Van handgemaakte onbruikbare producten die er eigenlijk alleen maar leuk uitzien via empanadas (gehakt/kip, groenten of hamkaas in bladerdeeg), de meest gegeten snack in Argentinië tot hele outfits (zelfgemaakt of tweedehands soms zelfs uit de middeleeuwen). In deze openlucht markten is van alles te beleven, live entertainment, allerlei acts en muziek. Verder hebben we hier sinds lange tijd weer op de fiets gezeten, heerlijk. We hebben een fietstour gedaan en een dag een fiets gehuurd om zo de meeste bezienswaardigheden van deze stad te zien. We zijn zelfs in de mansion van de president 'Casa Rosada' geweest en hebben naast het bureau van deze vrouwelijke president gestaan. Ze was zelf helaas weekend vieren, maar die hoeft daar niet te klagen. Ook zijn we een kijkje wezen nemen op de begraafplaats in Recoleta, hier zijn vele Argentijnse beroemdheden 'gewaarborgd'. Dit zijn geen graven in de grond, maar heuze mausoleums (bovengrondse huisjes, waar een of meerdere kisten in staan) waar je je niks bij kan voorstellen. Helaas hebben we geen voetbalwedstrijd meer mee kunnen pakken, maar die bewaren we dan maar voor als we ooit in Brazilië zijn.

Dinsdag 6-8:
Vanavond zullen we weer naar huis vliegen. Negen weken voor mij en 4 maanden voor Renée, 6 landen om nooit te vergeten. Peru, Bolivia, Chili, Brazilië, Uruguay en Argentinië waren onze bestemmingen afgelopen tijd en zijn een aanrader om er heen te reizen als je een paar maanden niets te doen hebt. Adios en bedankt voor de goede tijd Zuid-Amerika en de mensjes die we hebben ontmoet. Dit zijn er te veel om op te noemen, maar het gastgezin van Renée mag genoemd worden: Gonzalo, Mari en Oma. Verder hebben we ons prima vermaakt met Ansgar, Rich & Luisa en uiteraard Pammetje en Jurriaan.. Zien jullie in Amsterdam! Of toch Nimma City?

Tot morgen Nederland!